6 Ekim 2012 Cumartesi

Ne İçindeyim Zamanın / A.Hamdi Tanpınar


Ne içindeyim zamanın,
Ne de büsbütün dışında;
Yekpare, geniş bir anın
Parçalanmaz akışında.

Bir garip rüya rengiyle
Uyuşmuş gibi her şekil,
Rüzgarda uçan bir tüy bile
Benim kadar hafif değil.

Başım sükutu öğüten
Uçsuz, bucaksız değirmen;
İçim muradına ermiş
Abasız, postsuz bir derviş;

Kökü bende bir sarmaşık
Olmuş dünya sezmekteyim,
Mavi, masmavi bir ışık
Ortasında yüzmekteyim.

Ahmet Hamdi Tanpınar - Şiirler
YKY Yayınlarından Ocak 2012 Baskısı
23 Temmuz 2002'de bana hediye edilmiş. İçinde 6 Ocak 2002 tarihli Radikal iki'ye ait bir gazete küpürü var. Kitaplıkta bulunca çok heyecanlandım ve bugünü onu tekrar okumaya ayırdım. Yayınladığım bu şiir Tanpınar'ın Aşiyan' daki kabrinde yazılıydı. Sanırım 1982 yılında ziyaret etmiş ve ilk iki mısrasını hiç unutmamıştım.

Hiç yorum yok: